آموزش کلیه تلاشها و فعالیتهایی است که موجب ارتقا سطح دانش و آگاهی و مهارتهای حرفهای شغلی و ایجاد رفتار مطلوب در مخاطبین شبکه شده و آنها را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی مینماید. آموزش لزوماً منجر به توسعه افراد نمیشود. و معمولاً به شرکت در کلاس و کارگاه محدود میشود. در حالیکه توسعه زمانی رخ میدهد که فرد آموزش گیرنده بتواند آموخته های خود را در راستای اهداف مجموعه به کار بندد. توسعه فرآیندی است که در آن یادگیری از طریق تجربه اتفاق میافتد. در این فرایند علاوه بر نتایج یادگیری و مهارتهای کاری، نگرشهای کنشگران نیز بهبود مییابد و معمولا بلند مدت است و در نهایت توانمند سازی فرایند تشویق فرد برای تفکر، رفتار، مدیریت، اقدام و تصمیمگیری درمورد اهداف شبکه و نقش خود کنشگر در دستیابی به آنهاست.