ارائه خدمات رایگان مشاوره در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

حزب الله:مشاوره‌های قرآن بنیانِ نمایشگاه قرآن کریم در سی‌امین دوره خود با ارائه ۱۱ حوزه زیستی، رفتاری و عملکردی به مراجعه‌کنندگان خدمات رایگان می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در بخش اصلی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش مشاوره اساتید و متخصصان در حوزه‌هایی مانند فردی، روان‌سنجی، همسا‌ن‌گزینی، پیش از ازدواج، فرزندآوری، استعدادیابی و … وجود دارد که بعد از درخواست متقاضی و اعلام نیاز به مشاوره در بخش موردنظر، بعد از انتظار کوتاه به مشاور هدایت می‌شود.

همانطور که علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی قرآن از افزایش سه برابری مشاوره‌های قرآنی گفته بود، امسال نسبت به سال گذشته افزایش مشاوره محسوس بوده و بخش مجزایی را به متقاضیان و مشاوران اختصاص داده شده تا به دور از هیاهوی نمایشگاه چند دقیقه‌ای را از نظرات متخصصان بهره‌مند شوند.
متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت از نظرات دیگر مشاوران استفاده کنند و در پایان با پر کردن فرم نظرسنجی نظر خود را بابت خدمات ارائه شده بیان می‌کنند. همچنین، اگر فردی علاقه‌مند به حضور مستمر در جلسات مشاوره بود، می‌تواند از طریق تلفن با مشاوران ارتباط گیرد و با پرداخت هزینه در جلسات شرکت کند.
سید محمدحسین چاوشیان، مدیرعامل موسسه خاتم و مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیانِ نمایشگاه قرآن کریم درباره فعالیت مشاوران در نمایشگاه گفت: امسال دومین سالی است که مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه قرآن کریم حضور دارد. 
مشاوره روان‌سنجی یکی از خدمات رایگان مشاوره‌های قرآن بنیان است
چاوشیان ادامه داد: از آنجایی که در مراکز مشاوره بخش روان‌سنجی از جمله تست‌های روان‌شناسی رقم بالایی را دربر می‌گیرد. ما امسال به صورت رایگان مشاوره روان‌سنجی را قرار دادیم. اگر خیلی از خانواده‌ها امکان پرداخت این هزینه را ندارند، می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه از این خدمات بهره‌مند شوند.
مشاوره نوجوان جزو نوآوری‌های خدمات مشاوره‌ای
مدیرعامل موسسه خاتم با بیان اینکه علاوه‌بر روان‌سنجی، پنج بخش دیگر را به عنوان نوآوری‌های نمایشگاه قرآن قرار دادیم، افزود: می‌توان به بخش مشاوره نوجوان در نمایشگاه امسال اشاره کرد که بخاطر شرایط آسیب‌های اخیر نوجوانان نیاز دارند تربیت و سواد رسانه‌ای‌شان ارتقا یابد.
تدارک ویژه مشاوره بخش کودک در نمایشگاه امسال
وی بیان کرد: بخش کودک هم به صورت ویژه تدارک دیده شده است. در این بخش علاوه‌بر بخش مشاوره تخصصی کودک با حضور استادان تراز اول حوزه و دانشگاه، بخشی را به صورت مجزا قرار دادیم تا از کودکان نگهداری شود. در این بخش علاوه‌بر پذیرایی از کودک، مربی تربیتی متخصص مفاهیم تربیتی، بازی درمانی و سرگرمی را به کودک ارائه می‌دهد.
مشاوره استعدادیابی جزو نوآوری‌های خدمات مشاوره‌ای
چاوشیان با اشاره به اینکه بخش مشاوره فقهی در کنار بخش حقوقی خانواده اضافه شده، توضیح داد: مشاوره استعدادیابی هم جزو نوآوری‌های مشاوره‌های قرآن بنیان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که خانواده‌ها مراجعه می‌کنند تا استعداد‌های فرزندانشان را شناسایی کنند. 
مشاوره تحصیلی، زوجین، پیش از ازدواج و … جزو بخش‌های دیگر مشاوره‌ هستند
مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان خاطرنشان کرد: مشاوره‌های فردی، پیش از ازدواج و … بخش‌هایی هستند که در سال گذشته هم وجود داشت. بیشتر مراجعینِ مشاوره‌های فردی به دلیل اضطراب، خشم و وسواس مراجعه می‌کنند. مشاوره تحصیلی و شغلی، مشاوره زوجین، مشاوره پیش از ازدواج و … بخش‌های دیگر مشاوره‌های قرآن بنیان است.
ارائه ۱۱ خدمات مشاوره در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
به گفته وی، از طرفی بخش همسان‌گزینی شامل تشخیص‌ها و ملاک‌های ازدواج است که کارشناسان با دریافت مشخصات، مراجعین را راهنمایی می‌کنند. امسال هم دو کارشناس مختص موضوع همسان‌گزینی قرار داده‌ایم. در مجموع ۱۱ حیطه خدمات برای مردم درنظر گرفته شده است.
مشاوره فردی، تربیتی و زوجین جزو پر استقبال‌ترین بخش‌های مشاوره
چاوشیان در پاسخ به این سوال که کدام بخش‌های مشاوره بیشترین تعداد مراجعین را دارد، توضیح داد: طبق جمع‌بندی ما در چند شب گذشته مشاوره فردی، تربیتی و زوجین جزو پر استقبال‌ترین بخش‌های مشاوره بوده است.
رضایتمندی مراجعه‌کنندگان از کانکس‌های مشاوره
مدیرعامل موسسه خاتم با بیان اینکه یکی از مهمترین اقتضائات عرصه مشاوره امنیت است، بیان کرد: اگر ما امنیت را فراهم نکنیم، نمی‌توانیم خدمات مشاوره را ارائه دهیم. سال گذشته به دلیل محدودیت‌ها فضای مشاوره فضای باز بود. اما امسال کانکس‌هایی نظام‌مند درنظر گرفته شده تا هم ۷۰ مشاور ما در این اتاق‌ها قرار گیرند، هم مراجعه‌کنندگان احساس امنیت کنند. در این چند شب رضایتمندی مراجعه‌کنندگان خیلی زیاد بود. 
وی درباره طراحی سامانه هوشمند مشاوره برای رزرو خدمات بیان کرد: مراجعه‌کنندگان با ورود به سامانه اطلاعاتشان را وارد و مسئله خودشان را انتخاب می‌کنند. در نهایت شماره‌ای به آن‌ها داده می‌شود. در مدتی هم که افراد در صندلی انتظار نشستند، پذیرایی از آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *